Bu çalışma; sanal gerçeklik ile ile ilgili kavram farklılıklarını gidermeyi ve sanal gerçeklik ile ilgili yüksek öğretimde yapılan çalışmaları farklı değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla 2013 – 2018 yılları arasında SCOPUS, ERIC ve ULAKBİM veri tabanlarında hem Türkçe hem de İngilizce dillerinde “sanal gerçeklik ve eğitim”, “sanal gerçeklik ve yabancı dil eğitimi” ve “sanal gerçeklik ve yüksek öğretim” olarak hem anahtar kelimede hem de başlıkta arama yapılmış ve toplam 192 adet makaleye ulaşılmıştır. Ulaşılan makalelerin 30 tanesinin sanal gerçeklik ile ilgili olduğu tespit edilmiş ve bunlar içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Toplanan veriler betimsel istatistiki yöntemlerle analiz edilmiştir. Sonuçlara göre çoğunlukla tıp eğitimi alanında çalışmaların yapıldığı görülmüştür. Bu çalışmaların çoğunun son üç yılda yapılmış ve çalışmalar genellikle çok yazarlıdır. Geliştirildiği platformlar incelendiğinde Unity programının daha çok tercih edildiği görülmüştür. Kullanılan cihazlara bakıldığında ise sırasıyla Oculus Rift, Samsung Gear ve HTC Vive kullanıldığı görülmüştür. Elde edilen sonuçların sonraki çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.