Çağdaş Fransız yazınının önemli yazarlarından biri olan Fas asıllı Tahar Ben Jelloun, doğup büyüdüğü ve yaşadığı topraklardan kopmayan ve yapıtlarında da Fas’ı
ve bu coğrafyanın sorunlarını yansıtan bir yazardır. Yapıtlarında göç kavramı başta
olmak üzere adalet, kimlik, ırkçılık, kültür, özgürlük, mültecilik, din ve etnik gibi
çeşitli konuları ele aldığı için yazın dünyasında oldukça etkilidir. Ben Jelloun, 2006
yılında yayımladığı Gitmek (Partir) adlı yapıtında Fas’tan İspanya’ya göç etmek isteyen ya da göçe zorlanan anlatı kişilerinin yaşamlarını betimlemektedir. Gitmek adlı
yapıt kırk bölümden oluşmakta ve her bir bölümde farklı anlatı kişilerinin göç ile
ilgili düşünceleri, göç için ödedikleri bedelleri ve sonunda ulaşamadıkları arzuları
anlatılmaktadır. Yapıtta, göç ile beraber cinsel ve bedensel saldırıya uğrayan kadın
ve erkeklerin durumlarını da ele alan yazar, anlatı kişileri üzerinden Fas’ın toplumsal, kültürel, siyasal, dinsel ve ekonomik yapısını okura sunmaktadır. Bu çalışmanın
amacı, Gitmek adlı yapıtı, Lucien Goldmann’ın Oluşumsal Yapısalcılık adını verdiği
toplumbilimsel yöntemle çözümlemektir. Goldmann, toplumsal, siyasal, ekonomik,
dinsel ve kültürel değerlerin yazarın yapıtını oluştururken doğrudan etkili olduğunu
ve yapıtı biçimlendirdiğini öne sürmektedir. Anlama (içkin) ve açıklama (aşkın) aşamalarından oluşan bu yöntemde yapıt ile yaratıcısı olan yazar ve yazarın ait olduğu
toplumun dünya görüşü arasında bir ilişki kurmayı denemektedir. Gitmek, yapıtının
iç bütünlüğünü sağlayan anlatı bakış açışı, uzam, zaman ve kişiler gibi yapısal özellikler, yazarın dünya görüşünü, ait olduğu Fas toplumunun kültürünü yansıtmaktadır.
Buna göre toplumun huzursuzluğu bireylere yansımakta, sosyal, siyasi ve ekonomik
nedenlerle bireyler zorlu ve tekinsiz göç yollarına düşmektedirler.