Bu makalede, Pierre Bourdieu’nün alan, sermaye ve habitus kavramlarıyla Franco Moretti’nin
edebî tür kavramını sorgulamaya açmasından yola çıkarak Peyami Safa’nın Server Bedi takma
adıyla 1924-1960 yılları arasında yazdığı Cingöz Recai serileri incelenmiştir. Bu incelemede
Pierre Bourdieu’nün Fransa eğitim sistemini, edebî alanını, akademik alanı incelemek için
kullandığı Çoklu Uyum Analizinden (Multiple Correspondence Analysis) faydalanılmıştır.
Bu şekilde Server Bedi’nin kahramanı Cingöz Recai’nin ve yabancıların romansal uzamdaki
konumları, bu konumun dönemin ideolojileriyle ilişkileri sorgulanmıştır. Bu sorgulamada
Walter Benjamin’in auratik nesne kavramı aracılığıyla Cingöz Recai serilerinde tarihin nasıl
bir tarihsel sermayeye dönüştüğü üzerinde durulmuştur.