1970’ler ve 1980’ler boyunca popüler müzik çalışmaları geniş biçimde üretim
(production), icra (performance) ve metin (text) konuları merkezinde gelişir. Bu yıllarda
izler kitle (audience) üzerine yapılan çalışmalar, alt kültürel teori ya da gençlik kültürleri
yaklaşımlarıyla işbirliği içindeki kuramcılar tarafından, bu yaklaşımları tanımlayıcı biçimde
gerçekleşir. Ancak 1990’larda, Walkman, discman, MP3 Player, iPod gibi “kişisel müzik
çalarların” (personal stereo) kullanılmaya başlanmasıyla, müziğin ve özellikle popüler müzik
örneklerinin gündelik yaşam deneyimi içerisindeki kullanımı ve müziğin gündelik yaşamdaki
işlevi konularına büyük bir ilgi doğar ve sözü geçen literatür şekillenmeye başlar. iPod ve
internet gibi teknolojik gelişmeler, müziği günümüzde, hiç olmadığı kadar kolay ulaşılır kılar
ve bu ulaşılabilirlik sayesinde insanlar, çok çeşitli şekillerde müzik dinleme imkanına sahip
olur. Bireyler, bilinçli olarak ve etkin bir şekilde müziği, farklı zamanlarda, farklı durumlarda,
farklı insanlarla ve farklı amaçlarla kullanır ve bu farklı dinleme içerikleri, her dinleyici
tarafından değişik biçimlerde değerlendirilen, birbirinden farklı müzikal tecrübeler ortaya
çıkarır. Kişisel müzik çalarlar ile müzik, plak çalar ve müzik seti gibi sabit ekipmanlarla
sadece evde ve (araba dahil olmak üzere) diğer iç mekanlarda dinlenebilen yapısını kaybeder.
Müzik bu yolla, insanların yanlarında taşıyabildikleri, ruh hallerine ve girecekleri ortama
göre tercih yapabildikleri ve tüm bir gündelik yaşam deneyiminin bir parçası halini alabilen
yeni bir kullanım biçimi kazanır Bu çalışmanın amacı gündelik yaşamda müziğe ilişkin (music in everyday life) literatürü
gözden geçirerek bireylerin kişisel müzik çalarlar yoluyla gündelik yaşam deneyimini ne
şekilde değişime uğrattıklarını, müziği gündeliğin “rutin” yapısından bir kaçış aracı olarak
nasıl kullandıklarını, müzik yoluyla hafızalarını ve olay algılarını nasıl şekillendirdiklerini,
popüler müzik türlerini kimliklenme süreçlerinde nasıl kullandıklarını, gündelik yaşam
deneyiminin bir parçası olarak popüler müzik ve yaşam tarzı (lifestyle) arasındaki ilişkiyi
nasıl kurduklarını tartışmak ve konuyla ilgili literatürde eksik bırakılmış olan “müzik yapma”
(music making) pratiğinin gündelik yaşam söylemindeki yerine ilişkin bir giriş yapmaktır