“Bulutları Beklerken” ve “Güz Sancısı”nda Kimlik Tesbiti
(The identity represantation in “BB” and “GS”
)
Yazar
|
:
Berkan Döner
|
|
Türü |
:
Araştırma Makalesi
|
Baskı Yılı |
:
2015
|
Sayı |
:
84
|
Sayfa |
:
175-194
|
5613 2214
|
Özet
Etnik kimlik ve ulus devlet kavramları, politik söylem içinde tartışıldığı için, etnik kimlik
konusu politik bağlama dayandırılarak ele alınmaktadır. Son yıllarda azınlıklar meselesinin daha
çok konuşulur hale gelmesi, aidiyet, toplumsal bellek ve etnik kimlik sorunsalının da konuşulur
hale gelmesini sağlamıştır. Sosyal ve politik alandaki kimlik tartışmaları kendini sinemada da
göstermiştir. Ülkemizde sinema gösteriminin gerçekleştiği ilk yıllardan bu yana yapılan pek çok
filmde etnik kimlik temsiline yer verilmektedir. Yeşilçam filmleri incelendiğinde bu temsillerin
genellemeler ve önyargılarla sunulduğu görülmektedir. Günümüzde soyut ve genel yaklaşımlardan
sıyrılarak tamamen farklı bakış açısı yakalamaya çalışan yönetmenler de mevcuttur. 2000’li
yıllarda çekilen Bulutları Beklerken ve yine 2000’li yıllarda çekilen Güz Sancısı filmleri azınlıkların
temsil sorunu üzerinde bir kez daha düşünmemizi sağlamaktadır. Bulutları Beklerken filmi
anadilinden ve ailesinden koparılan kadın karakterin, Türk ve Müslüman çoğunluk karşısında
gündelik hayatını nasıl kurduğuna odaklanırken; Güz Sancı filmi ülkemizde tarihsel süreç içinde
Rumların hayatını tamamen değiştiren politik olaylara odaklanmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Temsil, Kimlik, Azınlıklar, Sinema
Abstract
The concepts of ethnicity and nation states, in political discourse to discuss, the issue of ethnic
identity are addressed based on the political context. In recent years the issue of minorities is
becoming more conversation, of belonging, social memory and ethnic identity has also spoken of
becoming problematic.. in the field social and political identity discussions, the movie theater itself
demonstrated on the movie also. In our country since the early years of the cinema screenings,
several film includes ethnicity representation. When Yeşilçam films are examined, it is presented
with the generalizations and represent prejudice can be seen. Today, get away from the abstract
and general approach, a completely different perspective, trying to catch Director are also available.
Waiting for the Clouds, taken in the 2000s and again in the 2000s, taken Pains of Autumn
movies are once again on the issue of minority representation allows us to think about. Waiting
for the Clouds, having cut off from her family and female character from the film mother tongue,
Turkish and Muslim majority in the face of everyday life while focusing on how to set up; Fall
within the historical process in our country the Greeks the movie life Pains of Autumn completely
focuses on the political events that changed.
Keywords
Representation, Identity, Minorities, Cinema