Nadia Fall'un Home Eserinde Güvencesizlik, Umut ve Umutsuzluk
(Precarity, Hope and Despair in Nadia Fall's Home )

Yazar : Hakan Gültekin    
Türü : Araştırma Makalesi
Baskı Yılı : 2024
Sayı : 119
Sayfa : 747-760
    


Özet
This paper examines Nadia Fall’s Home (2013), which delves into youth homelessness in London against the backdrop of the UK government’s austerity measures. These measures included budget reductions in education, health, social security, and culture, along with the introduction of ‘Universal Credit’, a new benefit system. Crafted by Nadia Fall, Home offers a paradoxical panorama that draws attention to resilience and despair, sociability and loneliness in an old building housing over 200 young residents. Known for directing plays such as Three Sisters, The Suicide, Dara, and Chewing Gum Dreams at the National Theatre, Nadia Fall has collaborated with major theatre companies including the Bush Theatre, Chichester, and Lyric Hammersmith. Fall, renowned for her directing prowess, has demonstrated her success as a playwright with Home, which she produced based on over thirty hours of interviews with homeless individuals. This research situates Nadia Fall’s play Home within its historical backdrop, seeking to comprehend the historical factors influencing the political circumstances depicted in the play. It aims to grasp the characters’ social class placement by applying Guy Standing’s concept of the precariat. The paper scrutinizes how Home employs hope and despair, along with a utopian socio-economic background, to highlight the unbearable nature of precariousness and homelessness. Additionally, the paper explores the utopian aspiration for an alternative way of life.

Anahtar Kelimeler
Theatre, Neoliberalism, austerity, homelessness, precarity

Abstract
Bu makale, Nadia Fall’un Birleşik Krallık hükümetinin kemer sıkma programı bağlamında Londra’daki genç evsizliğe odaklanan Home (2013) adlı oyununu inceler. Kemer sıkma önlemleri; sağlık, eğitim, kültür ve emeklilik alanlarında uygulanan mali kesintileri ve ‘Universal Credit’ adlı yeni bir programın uygulamaya konmasını da içerir. Nadia Fall tarafından yazılan oyun, 200’den fazla gencin yaşadığı eski bir binada dirençlilik ve umutsuzluğa, sosyalleşmeye ve yalnızlığa dikkat çeken paradoksal bir panorama sunar. National Theatre’da Three Sisters, The Suicide, Dara ve Chewing Gum Dreams gibi oyunları yöneten Nadia Fall, Bush Theatre, Chichester ve Lyric Hammersmith gibi önemli tiyatro topluluklarıyla çalışmıştır. Genel olarak yönetmenlik yeteneğiyle tanınan Fall, evsiz bireylerle 30 saatin üzerinde röportajlar yaparak ürettiği Home ile oyun yazarlığı konusunda ne kadar başarılı olduğunu kanıtlamıştır. Bu araştırma, Nadia Fall’un Home adlı oyununu tarihsel bağlamına yerleştirmeyi ve oyunda tasvir edilen politik koşulları etkileyen tarihsel faktörleri ortaya koymayı, Guy Standing'in prekarya kavramını kullanarak karakterlerin sınıfsal konumlarını kavramayı amaçlar. Fall’un Home adlı oyunu, güvencesizlik ve evsizliğin dayanılmazlığına ve alternatif bir yaşam tarzına yönelik ütopik arzuya ışık tutmak için umut ve çaresizliğin yanı sıra ütopik ve sosyo-ekonomik unsurları nasıl kullandığını da sergiler. Sonuç olarak eser, Austerity döneminde Birleşik Krallık'taki genç evsiz bireylerin karşılaştığı zorlu koşullarla mücadeleleri ve sistem temelli eşitsizlikleri gözler önüne serer. Burada birebir tanıklıklar kullanarak prekarya sınıfının kırılgan yapısı oyun karakterleri üzerinden ortaya konur. Home, zor koşullara rağmen, mevcut çalışma, karakterlerin umut ve dirençlerinin ev kavramını sadece fiziksel bir mekândan daha fazlasına dönüştürdüğünü ortaya koyar.

Keywords
Tiyatro, Neoliberalizm, kemer sıkma politikaları, evsizlik, güvencesizlik