Siber Kültür ve Sosyal Oy unlar: Karşılaştırmalı Örneklerle Sosyal Oy un Deneyimi Üzerine Bir Çö zümleme
(Cyberculture and Social Games: An Analysis on Social Gaming, through Comparative Illustrations
)
Yazar
|
:
Göknur (Bostancı) Ege
|
|
Türü |
:
Araştırma Makalesi
|
Baskı Yılı |
:
2012
|
Sayı |
:
72
|
Sayfa |
:
145-152
|
1741 1027
|
Özet
İnternetin bilgisayar oyunu dünyalarının bir parçası haline gelmesi, sadece oyun
deneyimini daha sosyal bir şeye dönüştürmek suretiyle değiştirmemiş, aynı zamanda
yaygın siber kültürün temel bileşenlerinden biri olarak ele alınabilecek yeni bir sosyal
oyun kültürünü de ortaya çıkarmıştır. Sosyal, kültürel, psikolojik ve ekonomik boyutları
nedeniyle ve online oyunların ve bu sanal dünyalara katılanların sayısındaki büyük artışla
birlikte, söz konusu oyunlar birçok soruyu beraberinde getirmiş ve çeşitli disiplinlerin ilgi
alanına giren meseleler üretmiştir. Online bir oyun oynamak sadece oyun oynama deneyimideğildir aynı zamanda çoğunlukla diğer oyuncularla paylaşılan sosyal bir deneyime de
işaret eder. İnternet şüphesiz yaşamlarımızı değiştirmiş, bizlerin etkileşime girme ve iletişim
kurma biçimlerimizi derinden etkilemiştir. İnternet kaçınılmaz olarak bilgisayar oyunlarını
da etkilemiştir. İnternetin doğası nedeniyle, farklı sosyal grup, kültür ve memleketlerden
oyuncuların bir oyun deneyimini paylaşmasına izin veren online oyunların üretilmesinin
çeşitli sosyal yansımaları olmuştur. Bugün, internet üzerinde oynanan kağıt oyunlarını, tahta
oyunlarını sosyal paylaşım sitesi oyunlarını, savaş oyunlarını ve çok sayıda diğer rol oynama
oyunlarını da kapsayan, çok çeşitli online sosyal oyunlar mevcuttur. Sosyal bir fenomen
olarak online sosyal oyun deneyimi ve sonuçları üzerine çözümlemeleri içeren bu makalede,
çok popüler bir sosyal paylaşım sitesi oyunu ve çok popüler bir Devasa Çok Oyunculu Online
Rol oynama Oyunundan (MMORPG) karşılaştırmalı örneklere yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Siber kültür, Siber uzay,Sosyal Oyun Deneyimi,MMORPG, Sosyal Paylaşım Siteleri
Abstract
The integration of Internet into the computer game worlds not only has changed the
gaming experience especially by turning it something more social, but it has also created a
new type of social game culture which can be considered as one of the major components
of the extensive cyberculture. Due to their social, cultural, psychological and economic
dimensions and with the extensive growth of online games and the increase in the number of
players joining these virtual worlds, these games raise many questions and produce several
issues that have come into consideration for several disciplines. Playing an online game is not
merely a gaming experience but it mostly also refers to a social experience shared with other
players. The Internet by all means has changed our lives and influenced deeply the ways we
interact and communicate. Internet also inevitably affected the computer games. Due to the
nature of the Internet, the creation of online games, which allow players from different social
groups, cultures and countries share a gaming experience, has several social repercussions.
Today there is a wide range of online social games on the Internet, including multiplayer
board games, card games, social network games, war games, and many other role playing
games. This paper which includes analyses on online social gaming as a social phenomenon
and on its consequences, involves the comparative illustrations of a social networking web
game and a Massively Multi-Player Online Role Playing Game (MMORPG) which are
vastly popular social games.
Keywords
Cyberculture, Cyberspace, Social Gaming, MMORPG, Social Networking Websites.