Klasik Gitar İçin Yapılmış Türkü Düzenlemelerinde ve Bestelerde Bağlama Çalım Teknikleri
(The Techniques of Playing Baglama in Compositions and the Regulations of Folk Songs Which are Done for Guitar
)
Yazar
|
:
Tolgahan Çoğulu
|
|
Türü |
:
Araştırma Makalesi
|
Baskı Yılı |
:
2011
|
Sayı |
:
68
|
Sayfa |
:
153-165
|
1733 1488
|
Özet
Bu makalede, klasik gitar için yapılmış beste ve düzenlemelerde bağlama çalım
tekniklerinin etkileri araştırılmaktadır. Türkiye’de 1970’lerin sonlarından itibaren klasik
gitarın akademik olarak eğitiminin verilmeye başlanmasıyla, klasik gitar için birçok beste
ve yerel ezgi düzenlemeleri yapılmıştır. Bu eserlerin büyük bir kısmında, bağlama çalım
tekniklerinden etkilenilmiştir. Makalede, bu eserlerdeki bağlama çalım teknikleri; sol el
teknikleri, tezene teknikleri ve el ile çalma teknikleri olmak üzere üç başlıkta incelenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Klasik Gitar, Bağlama, Çalım Teknikleri
Abstract
In this article, the impact of bağlama performance techniques on compositions and
arrangements made so far in the classical guitar literature are discussed. With the introduction
of the classical guitar into the academic institutions of Turkey in the late 1970s, one can
observe many compositions and folk song arrangements embodying characteristics of
an ‘East-West synthesis’ that make use of bağlama performance techniques. Bağlama
performance techniques in these works are categorized under three headings; left hand
techniques, tezene techniques and finger playing techniques.
Keywords
Classical Guitar, baglama, playback techniques