Beethoven’de Anlatımcılık ve Piyano Tekniği
(Expressionizm of Beeethoven and His Piano Technique
)
Yazar
|
:
Oytun Eren
|
|
Türü |
:
Araştırma Makalesi
|
Baskı Yılı |
:
2010
|
Sayı |
:
64
|
Sayfa |
:
131-140
|
1688 1187
|
Özet
Bu çalışmada, Beethoven’in piyanist kimliği ve bu kimliğin oluşturduğu müzikal duruş tematik
bir yöntemle incelenmektedir. Piyanoyu Beethoven’in bakış açısıyla, hem teknik hem de yorum tarihi
açısından irdeleyerek ele alan bu çalışma, anlatımcı ifade tarzının Beethoven’in piyanistliğini hangi
yönlerden etkilediğini ve farklılaştırdığını, döneminin diğer piyanistleriyle karşılaştırarak ayrıntılı bir
biçimde ortaya koymayı amaçlamaktadır. Beethoven’le beraber büyük ölçüde şekillenen Orta Avrupa
ekolünün tekniği değil de müziği ön plana koyan ciddi ve entelektüel bakış açısının piyano çalış
tarihindeki yansımaları, bu çalışmanın ana konusunu teşkil etmektedir
Anahtar Kelimeler
Beethoven, piyano, müzik, teknik, yorum, eser
Abstract
This study examines the pianism of Beethoven and his musical posture. It analyses the piano in
terms of technical and interpretational aspects from Beethoven’s perspective and tries to explain how
the expressionist style has affected Beethoven’s performance, by comparing it with the other pianists of
that period. This study’s main subject is the reflections of serious and intellectual attitude of the School
of Central Europe- formed largely with Beethoven- which puts not the technique but the music at first
place on musical history.
Keywords
Beethoven, piano, music, technique, interpretation, piece